DŁUGOŚĆ ODCINKA:
ok. 16.1 km
POCZĄTEK I KONIEC PROJEKTOWANEJ OBWODNICY:
Początek projektowanej obwodnicy znajduje się w km około 312+660 drogi krajowej nr 22.
Koniec projektowanej obwodnicy znajduje się w km około 325+400 drogi krajowej nr 22.
WARTOŚĆ ZADANIA:
Zgodnie z obowiązującym Programem Inwestycji całościowy koszt przygotowania i realizacji przedmiotowej inwestycji wynosi 656,2 mln złotych brutto.
CEL I ZAKŁADANY EFEKT ZADANIA INWESTYCYJNEGO:
- stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającego usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego o adekwatnych prędkościach podróżnych,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
- odciążenie miasta Starogard Gdański od ruchu tranzytowego,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do obowiązujących warunków technicznych dla klasy GP,
- geometryczno-wysokościowe rozwiązanie przecięć z drogami poprzecznymi,
- poprawa warunków ruchu oraz bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji,
- poprawa warunków środowiskowych mieszkańców sąsiedztwa istniejącego odcinka drogi krajowej.
ZAKRES ZAMÓWIENIA:
W ramach umowy zawartej ze spółką Europrojekt Gdańsk S.A. zostaną opracowane:
- koncepcja programowa, w ramach której zostaną rozstrzygnięte dość szczegółowo rozwiązania techniczne w zakresie wszystkich branż, po przeanalizowaniu wariantowo: przekroju drogi (ostatecznie wybrano przekrój 2+1), profilu podłużnego trasy, węzłów/skrzyżowań (ostatecznie wybrano skrzyżowania w formie rond turbinowych), obiektów mostowych i inżynierskich, konstrukcji nawierzchni, układu dróg poprzecznych dróg zapewniających dojazd do działek, sposobu posadowienia korpusu drogowego (w tym wzmocnienie podłoża) oraz zapewnienia stateczności skarp wykopów i nasypów;
- wykonanie szczegółowych badań geologicznych, hydrogeologicznych, geofizycznych i geotechnicznych.
- wykonanie materiałów przetargowych
(przedmiary robót, kosztorysy) dla wskazanej we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lokalizacji obwodnicy (wariant V)
- Przedmiotowa dokumentacja będzie
podstawą do zlecenia w przyszłości realizacji tej inwestycji w systemie
„Projektuj i buduj”
Projekt jest realizowany w ramach „Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030